http://www.medverus.lt http://www.medverus.lt http://www.superkuauto.eu http://www.superkuauto.eu

10 būdų sumažinti kraujo spaudimą

Artėjantys karščiai kasmet iš vėžių išmuša net sveikų žmonių organizmus. O turintiems širdies ir kraujospūdžio problemų šiltasis metų laikas – ypač pavojingas. Žmonės, kamuojami hipertenzijos (padidėjusio kraujospūdžio) dažnai kraujo spaudimą turi reguliuoti vaistais, medikamentų staiga gali prireikti ir šios problemos neturėjusiems žmonėms. Tad pateikiame jums 10 būdų, kaip ne tik per karščius išsaugoti normalų kraujospūdį.

Daugiau judėkite

Kas dieną treniruojantis  bent po 30 minučių, galima gan smarkiai sumažinti kraujospūdį. Jeigu dirbate sėdimąjį darbą, išbandykite aerobiką. Pasirinkite jums patinkančią sporto šaką – plaukimą, bėgimą, važinėjimą dviračiu.

Žmonės, kurie dažnai juda ir yra kamuojami hipertenzijos, gali iki minimumo sumažinti vaistų kiekį ir jų kraujospūdis vis tiek smarkiai nešoks į viršų.

Valgykite bananus

Ko gero žinote, kad suvartodami daug druskos, didinate kraujospūdį. Tačiau mažai kas žino, apie kalio naudą, kuris kompensuoja blogą natrio poveikį. Dauguma žmonių šio mineralo gauna nepakankamai.

Turintys padidėjusį kraujo spaudimą  privalo padidinti gaunamo kalio kiekį mažiausiai 4700mg per dieną. Štai keletas kalio šaltinių: bananai (422mg viename), kepta bulvė su lupena ( 738 mg), apelsinų sultys (496 mg puodelyje), neriebus jogurtas (531-579mg 250g indelyje).

Mažinkite druskos kiekį

Vien sumažinus suvartojamos druskos kiekį galima sumažinti kraujo spaudimą. 2010mmitybos gairėse rekomenduojama, kad žmonės su hipertenzija druskos kiekį sumažintų iki 1500mg (maždaug pusę arbatinio šaukštelio) per dieną.

Nerūkykite

Rūkaliai kur kas labiau rizikuoja susirgti hipertenzija. Tabakas ir nikotinas, esantis cigaretėse gali sukelti laikinus kraujospūdžio šuolius, tačiau rūkymas nėra ta priežastis, nuo kurios jums gali prasidėti lėtinė hipertenzija.

Nepaisant to, nusprendę mesti rūkyti, galite tik  šiek tiek sumažinti savo kraujo spaudimą. Aišku, neberūkydami, kitų sveikatai padėsite kur kas labiau.

Numeskite svorio

Nuoseklūs tyrimai rodo, kad net keletas prarastų kilogramų, gali turėti didelį poveikį jūsų spaudimui. Antsvoris gerokai apsunkina širdies darbą. Ši papildoma apkrova ir sukelia hipertenziją. Lieknėdami palengvinsite ir širdies, ir kraujagyslių darbą.

Jei turite didelį antsvorį, vien sulieknėdami galite išspręsti visas kraujospūdžio problemas.

Vartokite mažiau alkoholio

Nors saikingas gėrimas – po vieną taurę per dieną moterims ir po dvi vyrams, gali turėti teigiamos įtakos širdies būklei, didesnis alkoholio kiekis,  kai kurių kraujo spausimą privers šoktelėti į viršų.

Tyrimai rodo, kad išgeriantys daugiau  kaip po dvi taures gėrimo kasdien, padidina hipertenzijos riziką tiek vyrams, tiek moterims. Jei vis dėl to vartojate alkoholį, mėgaukitės juo su maistu. Jis sumažina alkoholio poveikį kraujo spaudimui.

Nestresuokite

Valdydami stresines situacijas savo gyvenime veiksmingai kovosite su kraujospūdžio problemomis. Tačiau moksliškai nėra įrodyta, kad žingsnis po žingsnio kovojant su stresu  kiekvienam išspręstų padidėjusio spaudimo negalavimus.

Praktikuokite jogą

Joga labai gerai nuima stresą. Naujausių tyrimų duomenimis, jogos kvėpavimo pratimai sumažina kraujo spaudimą sergantiems hipertenzija. Be to, jogos pratimai veikia vegetacinę nervų sistemą, kuri reguliuoja širdies, virškinimo ir, svarbiausia, sąmonės funkcijas.

Tačiau, pasak specialistų, nereikia galvoti, kad joga padarys tą patį, ką ir aerobika. Kiekvienas fizinis pratimas teikia skirtingos naudos.

Mažinkite kofeino suvartojimą

Kava turi keletą naudingų savybių, tačiau kraujospūdžio mažinimas nėra viena iš jų. Kofeinas net ir žmonėms, niekada neturėjusiems problemų dėl kraujospūdžio gali sukelti laikinus jo šuolius.

Jei turite aukštą kraujo spaudimą, turėtumėte reguliuoti kofeino suvartojimą iki maždaug dviejų kavos puodelių per dieną. Galite pasitikrinti, ar esate jautrus kofeino poveikiui. Tereikia pasimatuoti spaudimą prieš ir pusvalandį po to,kai išgersite kofeino turinčio gėrimo. Jeigu jis padidėja 5 ar 10 punktų – esate jautrus kofeino poveikiui.

Medituokite

Kokia tik meditacija bebūtų – ji daugeliui žmonių yra puiki streso mažinimo priemonė. O suvaldytas stresas mažina kraujo spaudimą. Labai svarbu, kad meditacija leidžia žmogui pasijausti gerai, o nuosekliai medituojant gerėja kraujospūdis.

Parašykite savo nuomonę

Prašome į šį lauką nieko nerašyti