Greitoji pagalba turėtų būti mokama

Spausdinti
2012-01-13 Paramedikas

Mane labai ima piktumas, kai žmonės skundžiasi, kad greitoji ilgai važiuoja, kad neduoda tokių vaistų kokių jie nori ir t.t. Dar labiau mane siutina, kad žmonėms nėra numatyta jokių baudų už melagingus greitosios pagalbos iškvietimus. Kuo ilgiau dirbu, tuo labiau įsitikinu, kad žmonės tuo naudojasi. Apie 70 procentų mūsų iškvietimų visiškai netikslingi, melagingi. O atsakomybės už tai niekas neprisiima.

Mes tarpusavyje su kitais kolegomis labai dažnai apie tai pasikalbame, mūsų nuomone, vienintelė išeitis pažaboti tokius piktnaudžiautojus, arba išmokyti žmones, kad greitoji yra skirta tik skubiems ir rimtiems atvejams  - apmokestinti kiekvieną paramedikų iškvietimą. Nesvarbu ar jis teisingas ar neteisingas.

Aišku, tuomet reikėtų ir kitų sprendimų. Mūsų manymu, būtų normaliausia, kad paaiškėjus, jog greitosios medikų tikrai reikėjo, galima tuos sumokėtus pinigus kažkaip kompensuoti. Kad tikrai sunegalavę žmonės nesijaustų nuskriausti.

Arba galima daryti kitaip – mokėti už greitosios paslaugas vėliau. Mes juk pildome kiekvieno iškvietimo korteles ir pavyzdžiui, jei paaiškėtų, kad žmogus medikus kvietė be reikalo, vėliau, tarkim mėnesio pabaigoje, jam gali ateiti kažkokie mokesčiai. O jei iškvietimas buvo teisingas  – tuomet to mokesčio mokėti nereikėtų.

Gal galimi ir kiti variantai, tačiau svarbiausia, kad tas apmokestinimas būtų privalomas visiems, neišskiriant nei pensininkų, nei kitų socialinių grupių. Aišku, bus visokių nepatenkintų bobučių, nes dažniausiai jos ir kviečia be reikalo. Aš manau, kad protingi žmonės supras ir neprieštaraus tam mokesčiui, nes medikus kvies tik tuomet kada reikia. O kvailų klausyti ir jų norų paisyti nemanau, kad vertėtų. Juo labiau, kad jei žmonės ir taip gan dažnai siūlo greitosios medikams po 10-20 litų kyšio, gali tuos pinigus sumokėti ir oficialiai.

Baisiausia, kad dėl tokių nenormalių iškvietimų, nes nepajėgiam laiku nuvykti pas kitus žmones, kuriems tikrai reikia skubios pagalbos. O nepatenkinti žmonės dėl to kaltina tik mus. Niekas nepagalvoja, kad mes be pertraukų važinėjam iš vienų namų į kitus ir tik nuvykę suvokiam, kad buvom iškvieti be jokio reikalo.

Pas mus greitojoje nuolat budi 6-8 medikų ekipažai, tačiau labai dažnai būna tokių situacijų, kad dispečerė neturi ko nusiųsti pas žmogų, nes visi yra išvažinėję. Vieną šeštadienį budėjau nuo 8 iki 20 valandos ir turėjau tik vieną normalų iškvietimą. Ir tai buvo avarija, apie kurią jau rašiau anksčiau. Nors per tą dieną vykau gal į kokius 10 iškvietimų. Vieną bobutę pylė karštis, kitai lėtinės ligos neleido užmigt, trečiam dar reikėjo pasikonsultuot dėl kažko. Aš suprantu, kad kiekvienam savos bėdos atrodo baisiausios, bet už tokias konsultacijas reikėtų susimokėti.

  • 2012-01-30 | Laura

    VA:F [1.9.10_1130]
    Reitingas: 0. Vertino: 0.

    visi šiti komentatoriai nesuvokia, jog greitoji privalo vykti ir į “skauda pirštą” “dvi savaites geriu” “užvakar susitrenkiau ranką” “devynios dienos karščiuoju”.. visi šitie pacientai piktybiškai neina pas šeimos gydytojus.
    suvokit viso to esmę.
    Nesuprantat,kad jūsų mokami mokesčiai leidžiami netikslingai.

    Atsakyti  |   Į viršų
  • 2012-01-18 | Crazysilke

    VA:F [1.9.10_1130]
    Reitingas: 0. Vertino: 0.

    Dvi dienas galvojau kol turiu pripažinti, kad su autoriaus nuomone sutinku tik iš dalies. Reali mano patirtis atspidi kodėl.
    Esu dvieju vaikų mama. Vienam 5, kitam vasarą bus 2. Gyvenu Vilniuje. Baltupiuose. Netoli Jamonto parko.
    Iki santariškėse esančio vaikų ligoninės skyriaus esant stresinei situacijai tikrają to žodžio prasme nubėgčiau su savo vaiku ant rankų per 20min.
    Pagal gyvenamąją vietą mums priklauso Marcinkevičiaus ligoninė. Apie 9km nuo namų (turbūt reiktų valandos iki jos nuvykti viešuoju transportu jei tai ne naktis). Ar kiekvienas skiria būtinąją medicininę pagalbbą nuo nebūtinosios? Aš tikrai ne. Jei su vaiku bėgu į Santariškes, nebūtinosios med. pagalbos atveju, šeimos gydytojos nedarbo metu, aš susimoku už konsultaciją. Išsikvietus greitąją med pagalbą – ne. Man jau ne kartą yra tekę pusbrolį kviesti iš kito Vilniaus galo prašyti mane vežti į ligoninę, nes kaip ir visuomet mano vyra tuo metu būna su mašina išvykęs dirbti o mes negyvenam taip, kad sau leistume išlaikyti dvi mašinas.
    O dabar dar konkretesnis pavyzdys:
    Mano vaikui pakilo aukšta temperatūra penktadienį vakare. Neesant kitų ligos požymių ir esant gerai vaiko savijautai, vaikui daviau vaistų nuo temperatūros (kadangi tai jau ne pirmas susirgimas paėmiau tokią pačia kaip paprastai sergant skiriamų vaistų nuo temperatūros doze). Kita rytą vaikas net ne panašus į tokį kuris vakare turėjo tempertūros. Aš vistiek vaiką stebiu, nors daugiau jokių vaistų be šiltų arbatų neduodu. Vakare: vaiko temperatūra kiek žemesnė nei įpratai. Gal sušalo biškiuką? Gerai apkloju, paguldau miegoti. Vėlai vakare vaikui pamatuoju temperatūrą. Ji dar žemesnė. Ieškau informacijos internete. Kaip tyčia visi kalba tik apie aukštą. pirmą val nakties vėl matuoju. Dar žemesnė. Turiu jau ne vieną, bet du termometrus (gyvsidabrinį ir elektroninį). Abu rodo tą patį. Jokių kitų simptomu nėra. Vaikas ramiai miega, nors jau besijaudinančiai mamai atrodo kitaip. Apie 3 val termometrai iš vis “atsisakė” rodyti temperatūrą. Internete susirandu santariškių tel. nes greitoji pasakė kad tokiu atveju (t.y. kai kalbam apie vaiką) negali konsultuoti. Paskambinu į santariškes (žinau kur skambinu, tiek vienoj gatvės pusėj gulėjau, tiek kitoj). Negali konsultuoti. Nors vaiką prabudinus tempertūra šiek tiek pakilo, tačiau nepasiekė normalios 36,6. 5 val kviečiu greitąją, nes vaiko vežimas į santariškes pačiam kainuoja. Jau laukiu ateinančios gydytojos. Ji užduoda man klausimą: kada davei vaikui paskutinį kartą vaistų nuo tempertūros? Atsakau: vakar. Po to seka gydytojos paaiškinimas kad iki 10 dienų tokie nukrypimai normalu nes…
    Taigi 6 val ryte aš su vaiku einu namo….
    Taigi mano nuomonė tokia: jei nagalima garantuoti, kad esant reikalui žmogus gali greiptis į artimiausią gydymo įstaigą, ar į tiesiog gauti elementarios konsultacijos telefonu (tel numeris galėtų būti nežymiai brangesnis nei įprati, siekiant išvengti norinčiųjų tiesiog pabendrauti) greitosios apmokestinimas yra visiška nesamonė. Aukščiau pateiktas atvejis rodo kaip švaistomi mokesčių mokėtojų pinigai. Santariškėse esantis specialistas tai man galėjo paaiškinti telefonu. Vaikui tada buvo trys metai.

    Atsakyti  |   Į viršų
    • 2012-01-31 | J

      VA:F [1.9.10_1130]
      Reitingas: 0. Vertino: 0.

      “Dvi dienas galvojau kol turiu pripažinti, kad su autoriaus nuomone sutinku tik iš dalies. Reali mano patirtis atspidi kodėl.
      Esu dvieju vaikų mama. Vienam 5, kitam vasarą bus 2. Gyvenu Vilniuje. Baltupiuose. Netoli Jamonto parko.
      Iki santariškėse esančio vaikų ligoninės skyriaus esant stresinei situacijai tikrają to žodžio prasme nubėgčiau su savo vaiku ant rankų per 20min.
      Pagal gyvenamąją vietą mums priklauso Marcinkevičiaus ligoninė. Apie 9km nuo namų (turbūt reiktų valandos iki jos nuvykti viešuoju transportu jei tai ne naktis). Ar kiekvienas skiria būtinąją medicininę pagalbbą nuo nebūtinosios? Aš tikrai ne. Jei su vaiku bėgu į Santariškes, nebūtinosios med. pagalbos atveju, šeimos gydytojos nedarbo metu, aš susimoku už konsultaciją. Išsikvietus greitąją med pagalbą – ne. Man jau ne kartą yra tekę pusbrolį kviesti iš kito Vilniaus galo prašyti mane vežti į ligoninę, nes kaip ir visuomet mano vyra tuo metu būna su mašina išvykęs dirbti o mes negyvenam taip, kad sau leistume išlaikyti dvi mašinas.”

      cia ligoniniu piktnaudziavimas pacientas ir jo gyvenama vieta. Pagal galiojanti Sveikatos Apsaugos Ministro isakyma pacientai PRIVALO BUTI VEZAMI I ARTIMIAUSIA priemimo kambari (skubios pagalbos skyriu), jei nereikia specialisto (intensyvios terapijos ar pan), arba ten kur PACIENTAI PAGEIDAUJA. Taip kad cia ligoniniu baeriai kad nepriklauso ir mes neteiksim pagalbos yra istatymo pazeidimas tik kad niekas nekelia sitos problemos…

      Atsakyti  |   Į viršų
  • 2012-01-14 | Jorė

    VA:F [1.9.10_1130]
    Reitingas: 0. Vertino: 0.

    Per savo ilgus gyvenimo metus nė karto nekviečiau greitosios, todė man sunku patikėti tokia pateikta informacija. Na, sutikime, kad ir taip būna. Įdomiausia būna stebėti, kaip su sirenomis lekia greitoji, o paguldytą ligonį niekaip nesiteikia palatoje aplankyti gydytojas. Dar baisiau, jei pasitaiko ilgasis šventinis savaitgalis.

    Atsakyti  |   Į viršų
  • 2012-01-14 | Geras

    VA:F [1.9.10_1130]
    Reitingas: 1. Vertino: 1.

    “O kvailų klausyti ir jų norų paisyti nemanau, kad vertėtų.”

    Labai taiklus pastebėjimas. Šitam straipsniui kuo puikiausiai tinkantis.

    Atsakyti  |   Į viršų
  • 2012-01-13 | Kalifa Kalifovic iš Facebook

    VN:F [1.9.10_1130]
    Reitingas: 0. Vertino: 0.

    O kam sveikatos draudimas tada? Mažiau pinigus švaistyti reikia…

    Atsakyti  |   Į viršų
  • 2012-01-13 | Homo Sovieticus

    VA:F [1.9.10_1130]
    Reitingas: 3. Vertino: 3.

    Komentatoriai aiškiai dar neatsibudo iš sovietinės realybės. Galėtumėte įsisąmoninti, kad nemokamos paslaugos baigėsi su Brežnevo era. Mokesčius jie moka… Tos kelios dešimtys nuo minimumo, o visa kita vokelyje gaunate? Vat už tiek ir paslauga. Mokestis, visų pirma yra prievolė, o ne kažkokios paslaugos pirkimas. Ir, įtariu, kad daugiausiai piktinasi tie, kas kokiame nors “delfyje” ūbauja dėl vakarietiškų vertybių ir siūlo nesiskųsti maža alga, o eiti į “viArslą”. Jei jau rinkos ekonomika, tai rinkos ekonomika. Nes kai tik kalba pasisuka apie sveikatos apsaugą, iškart prasideda komunizmas. Reikia visko, daug, greit, kokybiškai ir svarbiausiai – nemokamai! Pamėginkite Amerikoje ar Vakarų Europoje greitąją su karščiavimu išsikviesti…

    Atsakyti  |   Į viršų
  • 2012-01-13 | Milda

    VA:F [1.9.10_1130]
    Reitingas: 3. Vertino: 3.

    Didziojoje Britanijoje greitosios pagalbos iskvietimai yra filtruojami. Paskambines sakai problema, tada atsakai i klausimus – ar zmogus samoningas, ar kvepuoja, ar kraujuoja ir t.t. Visa tai kompiuterizuota – kiekvienas atsakymas tikslingai veda i kita klausima taip nustatomas skambucio skubumas ir jam priskiriama kategorija. Tad pvz jei zmogus issinarino koja – kategorija zalia, jei nustojo kvepuoti – raudona. Pagal tai siunciama greituke. Beje, viskas kompiuterizuota tad artimiausias greitosios ekipazas pasiunciamas tuoj paminejus diagnoze (pagal telefono lokacija), veliau – patikslinus diagnoze – ekipazas gali buti atsaukiamas arba pakeliui persiunciamas pas sunkiau serganti pacienta. Tai pat dalis paramediku vazineja motociklais ar spec automoboliais, jie atvyksta i ivykio vieta, suteikia pagalba ir, jei reikia, iskviecia pilna ekipaza transportui i ligonine. Taip taupomi resursai ir uztikrinama, kad pagalba visada prieinama tiems, kuriems jos tikrai reikia.

    Deja deja susidaro ispudis, kad lietuvoje siuo klausimu dar gudus miskas, kazi kada kaskutini karta modernizuota.. 1960-aisiais?

    Atsakyti  |   Į viršų
  • 2012-01-13 | Reda Zakarevičė iš Facebook

    VN:F [1.9.10_1130]
    Reitingas: 1. Vertino: 1.

    Nsamone. Tegul melagingus iskvietimus apmokestina, bet kurie iskvietimai yra rimti – kaip galima juos apmokestinti???? Tai jei jau neturesi pinigu uz greitaja pagalba susimoketi, tai geriau numirk – taip iseina?

    Atsakyti  |   Į viršų
  • 2012-01-13 | Juki Onna iš Facebook

    VN:F [1.9.10_1130]
    Reitingas: 0. Vertino: 0.

    :) )))kaip is wiso tokia mintis kilti gali!Kuriam kazkokia “soc.ariju”wisuomene.Sweiki ir grazus gali likti tik turtingi o wisi kiti tegul ismirsta:))Baikit yra administracine atsakomybe tegul ishsiaikina is kokiu numeriu skambina ir deda baudas as kaip mokesciu moketojas mieliau paremsiu projekta reikiamai irangai nusipirkti norint ishsiaiskinti chuliganus negu sita nesamone.

    Atsakyti  |   Į viršų
  • 2012-01-13 | Egidijus Puronas iš Facebook

    VN:F [1.9.10_1130]
    Reitingas: 0. Vertino: 0.

    gal ir idėja. bet jei kam koks priepoliukass, o tas žmogelis neturi pinigų sumokėti – tegul guli gatvėje kol pradės smirdėti?

    Atsakyti  |   Į viršų
    • 2012-01-30 | Laura

      VA:F [1.9.10_1130]
      Reitingas: 0. Vertino: 0.

      Egidijus Puronas iš Facebook >>>>>>> jei zmogelis guli, vadinasi tai nera kvietimas pabendrauti, nes liudna arba suskaudo pirsta.. tai jau EXTRA kvietimas ir uz tai nereikia moketi, nes tai SU RIMTA PRIEZASTIMI. Guli, ne sedi ir ne nuo pietu stalo kviecia.

      Atsakyti  |   Į viršų

Parašykite savo nuomonę

Prašome į šį lauką nieko nerašyti